10 patarimų aviabilietų užsakymui, kad jie kainuotų pigiau
1.
Aviabilietai būna pigesni, jei tarp išvykimo ir grįžimo įsiterpia
savaitgalis (tiksliau, naktis iš šeštadienio į sekmadienį). Taip yra todėl, kad aviakompanijos galėtų daugiau uždirbti
iš keliaujančiųjų verslo reikalais: šie kaip taisyklė savaitgaliui
grįžta namo, o taip pat yra mažiau jautrūs kainai. Jei nenorite
kelionėje praleisti savaitgalio, nusiteikite mokėti „verslo tarifą“.
2.
Kaip ir kiekvieną taisyklę, šią irgi galima apeiti:) Bet tik tuo
atveju, jei tuo pačiu maršrutu skraidote dažnai (pavyzdžiui, kas savaitę).
Tereikia nusipirkti vieną bilietą į abi puses, apimantį savaitgalį, ir
kitą bilietą į abi puses (irgi apimantį savaitgalį), tik atvirkštine
kryptimi ir kitomis datomis. Pavyzdžiui, jeigu planuojate skristi iš
Vilniaus į Londoną, kuriame išbūsite nuo pirmadienio iki penktadienio,
o kitą pirmadienį pakartosite kelionę šiomis dienomis, galite
nusipirkti aviabilietą Vilnius-Londonas-Vilnius su išvykimu šį
pirmadienį ir grįžimu kitos savaitės penktadienį, ir antrą aviabilietą
maršrutu Londonas-Vilnius-Londonas šiam penktadieniui-kitam
pirmadieniui.
Dėmesio! Dėl suprantamų priežasčių tokio
gudravimo aviakompanijos netoleruoja ir pervežimo sutarties sąlygose
tai draudžia, pasilikdamos teisę panaikinti taip įsigytus aviabilietus.
Praktikoje tai gali ir neužkliūti, ypač jei pasitaiko tik kartą-kitą, o
ne su tuo pačiu keleiviu vyksta reguliariai. Juk gali būti ir tikra
būtinybė skubiai grįžti namo, nesusijusi su „piktnaudžiavimu“
(aviakompanijų nuomone). Bet saugiausia - ir teisiškai nepriekaištinga
- antrajį aviabilietą pirkti iš kitos oro bendrovės.
3. Yra teigiančių, kad aviabilietai taip pat pigesni, juos perkant
savaitės viduryje. Nesame skyrę tam pakankamai dėmesio, kad
galėtume patvirtinti arba paneigti - bet pabandyti patikrinti šią
taisyklę visada galima;)
4. Norėdami sutaupyti, būkite lankstūs: skirtingą dieną
ar net kitu tos pačios paros metu tas pats maršrutas gali kainuoti ir kelis kartus
pigiau. Žinoma, pigiausi - nepatogiausiu laiku vykdomi
skrydžiai.
Bet jei kaina - pagrindinis kriterijus...
5. Aviabilietai būna pigesni iškart po didesniųjų švenčių, tuo tarpu per
jas keliauti visada brangiau.
6. Atminkite:
tiesioginis skrydis - prabanga! Jei tiesioginis skrydis į norimą miestą
atrodo brangus, paieškokite alternatyvaus maršruto su
persėdimu. Tokie galbūt mažiau patogūs, bet visada pigesni
(kaip
tik dėl šios priežasties).
7.
Šiame interneto amžiuje visai nesunku nusipirkti aviabilietą ir kitoje
šalyje nei toji, iš kurios skrendate - kad ir naudojantis
čia
išvardintomis rezervavimo sistemomis.
Pirkti užsienyje gali būti pigiau
dėl kelių priežasčių: palankaus valiutų santykio, valstybinių mokesčių
ar aviakompanijų taikomų rinkliavų (pavyzdžiui, tokių kaip liūdnai pagarsėjęs
„kuro mokestis“) ir t.t. Be to,
dažnai apsimoka kelionę pradėti šalyje, kuri nėra jūsų pasirinktos
aviakompanijos gimtoji: konkuruodamos svetimoje rinkoje aviakompanijos
paprastai parduoda bilietus pigiau nei namų rinkoje, kur jų
padėtis tvirta. Todėl, pavyzdžiui, su „Lufthansa“ geriau
išskristi iš Londono (tradicinė „British Airways“ teritorija) ar
Honkongo (kur skraido daug vietinių konkurentų) nei iš vokiečių
milžino pagrindinių oro uostų Frankfurto prie Maino ir Miuncheno.
Galima pasakyti ir kitaip: iš kur beskristumėte, dėl geresnės kainos rinkitės nevietinę aviakompaniją.
8.
Dėl rinkos ir skrydžių krypties specifikos neretai skrydis tuo
pačiu maršrutu kainuoja skirtingai priklausomai nuo to, kuriame gale
pradedate kelionę - ar kuriame gale užsakomas aviabilietas.
9. Normaliame
(ne aviakompanijų kainodaros) pasaulyje gali atrodyti nelogiška, bet
dažniausiai bilietas į abi puses kainuoja pigiau nei skrydis į vieną
pusę. Tai susiję su aukščiau minėta „savaitgalio taisykle“ - perkant
atskirus pigius bilietus į vieną pusę būtų labai lengva ją apeiti.
Todėl
net jei skrendate į vieną pusę, patikrinkite ir kiek kainuotų
aviabilietas į abi puses. Tikėtina, kad apsimokės nusipirkti būtent
tokį, o antrojo segmento paprasčiausiai neišnaudoti.
Vėlgi - oro bendrovės teoriškai
turi teisę
pareikalauti iš jūsų, kad pilnai įvykdytumėte sutartinę prievolę ir
panaudotumėte ir atgalinį segmentą. Praktikoje jos tiesiog
perskaičiuotų jūsų bilieto kainą taip, lyg jis ir būtų buvęs į
vieną pusę (taigi brangesnis) ir pareikalautų iš jūsų primokėti
skirtumą. Tačiau taip nutinka itin retai - jei tik nesikartoja nuolat
arba pats keleivis nesikreipia į aviakompaniją, reikalaudamas grąžinti
pinigus už nepanaudotą atkarpą:)
10. Dėl tos pačios specifinės
kainodaros dažnai pasitaiko, kad pigiausi verslo klasės (žymimos
raidėmis C, D, J, Z) aviabilietai būna pigesni už brangiausius (t.y. su
didžiausiomis keitimo/atsisakymo galimybėmis) ekonominės klasės
bilietus (rezervavimo klasės Y, B ir kt.). Tai ypač aktualu tais
atvejais, kai skristi reikia greitai, ir pigiausių aviabilietų
nebebūna likę. Atkreipkite dėmesį, ar jūsų perkamas ekonominės klasės
bilietas nekainuoja tiek pat ar daugiau, nei vieta verslo klasėje tame
pačiame skrydyje. Kuria klase mieliau skristumėte, turbūt nereikia klausti?