Viešbučiai pigiau

Kaip keliaujant lėktuvu išvengti nuostolių, ir kokios mano teisės?

Ne visi žino, kad perkant aviabilietą ilgesnėms kelionėms, kai tenka skristi su persėdimu, iš skirtingų pardavėjų įsigyti bilietus atskiriems kelionėms segmentams gali būti rizikinga. Dėl įvairių priežasčių pavėlavus ar neįvykus pirmajam skrydžio segmentui ir keleiviui nespėjus į antrąjį segmentą, jį vykdanti aviakompanija neprivalo pasiūlyti keleiviui alternatyvaus skrydžio vėlesniu laiku ar kitu maršrutu nemokamai. Tuo tarpu įsigijus bilietą visam maršrutui iš tos pačios aviabendrovės ar bilietų pardavėjo, dėl nuo keleivio nepriklausančių priežasčių nespėjus į antrajį segmentą aviabendrovė turi pareigą įvykdyti savo sutartinę prievolę, t.y. pasirūpinti keleiviu taip, kad jis pasiektų galutinį maršruto tašką.

Taip pat verta žinoti, kad įsigiję bilietą skrydžiui su persėdimu, bet vėliau nusprendę pirmą skrydžio atkarpą (iki persėdimo oro uosto) nukeliauti kitu būdu, į tolesnius segmentus nebebūsite įleisti. Aviakompanijų pasaulyje pirmo segmento neišnaudojimas laikomas „no show“atveju, t.y. keleivis neatvyko į skrydį ir todėl prarado vietą lėktuve net ir visuose paskesniuose segmentuose. Todėl jei gyvenate Šiauliuose ir susigundysite įsigyti, pvz., aviabendrovės „airBaltic“ bilietą iš Vilniaus per Rygą į Madridą (nes jis pigesnis nei tiesioginis bilietas Ryga-Madridas), nuvykę tiesiai į artimesnį Rygos oro uostą, skristi nebegalėsite.

Už skrydžio vėlavimą, atšaukimą ar priverstinį keleivio išsodinimą paaiškėjus, kad skrydyje nėra vietų visiems bilietus įsigijusiems keleiviams, oro bendrovė privalo sumokėti keleiviui kompensaciją. Detaliai šias pareigas reglamentuoja 2004 m. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 261/2004, nustatantis bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju. Be kita ko, Reglamentas įpareigoja aviabendroves informuoti keleivius apie šias jų teises oro uoste – ieškokite atitinkamos lentelės ar brošiūros registruodamiesi skrydžiui.

Tiesa, Reglamentas saisto tik Europos Sąjungos oro bendroves, ir tik tada, kai skrendama iš arba į Europos Sąjungą.

Kartais dalį neįvykusio skrydžio ar pasimetusio bagažo sukeltų nepatogumų gali išspręsti mokėjimas už aviabilietą kredito kortele. Dabar jau ir Lietuvos bankų išduodamos kreditinės kortelės siūlo nemokamą kelionių draudimą ar draudimą nuo nelaimingų atsitikimų keliaujant. Kadangi tikslios draudimo išmokos mokėjimo sąlygos nustatytos atitinkamos draudimo bendrovės taisyklėse, pravartu su jomis susipažinti prieš išvykstant, ar net turėti kopiją su savimi kelionėje. Mažų mažiausiai piniginėje ar mobiliajame telefone turėtų būti įvestas telefono numeris, kuriuo reikia kreiptis įvykus draudiminiam įvykiui. O kaip neseniai savo kailiu patyrė ir tūkstančiai mūsų tautiečių, įsigiję bilietus į liūdnai pagarsėjusios aviabendrovės „FlyLAL“ skrydžius, atsiskaitymas kredito kortele gali būti vienintelis išsigelbėjimas, kai aviakompanija skėsčioja tuščiomis rankomis.

Pasitikrinkite, kokia tikimybė, kad jūsų skrydis įvyks kaip planuota:

Check Flight Rating & more at www.flightstats.com

    



Kontaktai