Aviakompanijų aljansai
Norėdamos pasiūlyti kuo daugiau maršrutų net į rečiausiai lankomus
pasaulio kampelius, suderinti skrydžių laikus ir sutaupyti išlaidų,
aviakompanijos buriasi į aljansus, kurie užtikrina keleiviams panašias
paslaugų teikimo sąlygas nepriklausomai nuo to, kurios aljanso narės
lėktuvu keliaujama.
Be to, bet kurios aljanso narės lojalumo
programos dalyviai gali kaupti taškus (mylias) už skrydžius kitų
aljanso narių lėktuvais, taip pat panaudoti sukauptus vienoje
programoje taškus kitų aljanso narių skrydžiams, plačiau naudotis
turimomis privilegijomis. Aljansai taip pat pardavinėja bendrus bilietus: tokį įsigijęs keleivis gali apskristi
aplink pasaulį arba aplankyti konkretų regioną ar šalį.
Šiuo metu veikia trys stambūs aviakompanijų aljansai:
Jis susikūrė pirmas, 1997-aisiais. Dabar „Star“ narės skraido į 912
taškų 159 šalyse. Į aljansą įeina šios aviakompanijos:
Air
Canada
Lufthansa
SAS Scandinavian Airlines
Thai
United
Airlines
Singapore Airlines
Air
New Zealand
BMI
US Airways
LOT
Polish Airlines
TAP
Portugal
Swiss
Austrian
Croatia
Airlines
Egyptair
Turkish
Airlines
Adria
Airways
Blue1
South
African Airways
Shanghai Airlines
Air China
Asiana
Airlines
ANA
All Nippon Airways
ContinentalAegean AirlinesBrussels AirlinesNumatoma,
kad artimiausiu metu prie „Star“ prisijungs tokios didelės oro
bendrovės, kaip brazilų
TAM
ir indų
„Air
India“.
Tai antras pagal rinkos dalį aljansas, vykdantis skrydžius į 675
pasaulio
miestus. Jo narės:
American
Airlines
British
Airways
Qantas
Finnair
Iberia
Cathay
Pacific
JAL
LAN
Royal
JordanianAir Berlin
Trečioji oro bendrovių sąjunga. Ji vienija devynias aviakompanijas
(ir dar
tris asocijuotus narius), o jos tinklas dengia 905 miestus:
Air
France /
KLM
Delta
NWA
Aeroflot
ČSA
Czech Airlines
Korean
Air
Alitalia
China
Southern
AeromexicoTaromVietnam AirlinesPabaigai
galima paminėti kelias gerą vardą pelniusias aviakompanijas, kurios dėl įvairių
priežasčių (kaip taisyklė - ekonominio išskaičiavimo, bet kartais ir
dėl politinių faktorių) nedalyvauja nei viename aljanse. Tai pirmiausia
turtingos Persijos įlankos regiono oro bendrovės -
„Emirates“,
„Qatar Airways“,
„Etihad Airways“,
„Gulf Air“, bet taip pat
„Malaysia Airlines“ ir garsiojo britų milijardieriaus Ričardo Bransono bendrai su Singapūro avialinijomis valdoma
„Virgin Atlantic Airways“.
Tiesa,
minėtos oro bendrovės bendradarbiavimo iš principo nevengia ir yra
sudariusios bendrojo kodo (
code-sharing) sutarčių dėl kitų vežėjų
keleivių aptarnavimo.