Panašiai kaip su mūsų
Trakais, esant
Tokijuje patogu
pasidaryti dienos išvyką į Fudzijamos nacionalinį parką
– Hakonės regioną. Kopti į šį šventą japonams kalną galima,
bet
nebūtina norint pasidžiaugti jo didybe; be to, tam reiktų rimtesnio
pasiruošimo, todėl ir išvyka turėtų būti visai kitokio pobūdžio nei
mūsų pasirinkta.
O
mes Tokijo Šinagavos stotyje sėdame į JR
„Tokaido“ linijos šinkansen traukinį „Kodama“ iki
Odavaros (bilieto
kaina – 3430 jenų, bet su nuolatiniu – nemokamai), kur persėdame į
„Odakyu“ kompanijos traukinį iki Hakonės-Jumoto (300
jenų). Tai
pradinis maršruto per kalnus ir Ašinoko ežerą taškas, kurį iš
Tokijo
pasiekėme per truputį daugiau nei valandą. Čia už 3900 jenų nusiperkame
pačios trumpiausios trukmės - dviejų dienų - nuolatinį bilietą visoms
šiuo maršrutu kursuojančioms transporto
priemonėms ir atrakcijoms.
Beje, už 5000 jenų tokį pat bilietą galima nusipirkti pačiame Tokijuje,
į jį įeina ir kelionė traukiniu „Romance Car Limited Express“ iš
Šindžiuku stoties į Hakonę.
Zigzaginis traukinukas lėtai, su daug tarpinių sustojimų,
atrodytų, visų užmirštose kalnų stotelėse, užveža mus
iki Sunzano,
kuriame persėdame į funikulierių. Pakibę aukštai
ore slenkame
virš garuojančių ir siera dvokiančių karštųjų versmių, artėdami prie
Ovakudanio stotelės.
Ovakudanis reiškia „kunkuliuojantį
slėnį“. Stotelė turistui įdomi tuo, kad čia – tose pačiose vulkaninės
kilmės karštosiose versmėse – verdami kuro-tamago –
kiaušiniai, kurių lukštą siera
nudažo juodai. Sakoma, kad tokie „ypatingi“ kiaušiniai ilgina
gyvenimą: suvalgęs vieną pridedi septynerius metus prie
savo gyvenimo
trukmės (tik valgyti daugiau kaip du su puse kažkodėl
nerekomenduojama). Panašu, kad tokia perspektyva imponuoja daugeliui,
todėl
Ovakudanyje bent keliose vietose už 500 jenų parduodami rinkiniai iš penkių juodų kiaušinių ir
trupučio druskos
- pastaroji, drįsčiau spėti, dėl skonio, o ne dėl
ilgaamžiškumo.
Pirkėjų netrūksta, bet mes nesusigundėme – užteko išsiaiškinti,
kad
juodųjų kiaušinių vidus ir skonis visai nesiskiria nuo įprastinių.
Tikiuosi, dėl to ateityje neteks gailėtis...
Beje,
kiaušinių tiekimas iš aukščiau įkalnėje esančios „virtuvės“, t.y.
versmių,
į turistų aptarnavimo centrą apačioje, kur jie parduodami, organizuotas
su minimaliu žmogaus įsikišimu: tiesiog įrengtas minifunikulierius,
pritaisius dėžę kiaušiniams prie maždaug kilometro ilgio troso.
Toliau funikulieriumi keliaujame link Ašinoko
ežero prieplaukos Togendajaus. Būtent
iš čia (ir dar iš ežero vidurio)
turėtų atsiverti
snieguota Fudzijamos viršūnė – jei būtų saulėta diena. Tačiau dabar
vasaris, ir dangus apsiniaukęs, lyg ruoštųsi lyti. Belieka guostis, kad
garbingąjį ugnikalnį spėjome trumpai išvysti per traukinio langą
pakeliui į Odavarą.
Kelionę
per ežerą tęsiame „piratų“ laivu. Kaip ir visose
kelionėse
vandeniu, įdomiausios pirmos penkios minutės – kol susipažįsti su
visomis laivo įdomybėmis. Po to telieka pasislėpti nuo
žvarbaus
vėjo
uždarame apatiniame denyje ir dairytis į pro
šalį slenkančias kalvas ar tokį pat
piratų laivą, su kuriuo prasilenkiame.
Pietinėje ežero dalyje įsikūrusi ir šventykla, bet jos matosi tik
ryškūs oranžiniai-raudoni vartai – torii – vandenyje.
Šį simbolį pamatysime dar daug kur Japonijoje.
Išlipus
jau kitame ežero krante Moto-Hakonėje galima
paėjėti kelis šimtus
metrus į dešinę nuo prieplaukos, kur ūksminga kedrų alėja rodo kažkada
buvus kelią. Iš tiesų senovėje čia driekėsi svarbus Tokajido plentas:
besirūpinant iš vieno šiogūno valdomų žemių į kitas žingsniuojančiais
keliautojais, Edo laikotarpiu (1618 m.) buvo įsakyta apsodinti taką
medžiais – kad saugotų nuo pūgų žiemą ir teiktų pavėsį vasarą. Hakonėje
ant Tokajido plento buvo įrengtas kontrolinis punktas, vėliau tapęs
Kanto regiono riba. Dabar galima apžiūrėti jo vietoje įrengtą
ekspoziciją. Turint daugiau laiko (pvz., atvykus čionai ne dienai, o
dviems), galima aplankyti ir daugiau istorinių įdomybių. Dar yra
keletas parkų ir botanikos sodų, meno muziejų, teniso ir golfo
aikštynų, restoranų ir viešbučių su karštųjų versmių maudyklomis – onsen. Susitikimas
su pastarosiomis mūsų dar laukia vadinamosiose Japonijos Alpėse, bet
apie tai - vėliau.
Moto-Hakonėje
įsėdame į autobusą, kuris mus sugrąžina į pradinį tašką
Hakonėje-Jumoto. Iš jo traukiniu pasiekiame Odavarą ir jau
sutemus grįžtame į neonais besužėrinčią sostinę. Tiesa,
Odavaroje
mūsų laukia netikėtumas – pirmą kartą išvystame greitąjį traukinį visame
jo gražume, t.y. nestojantį mūsų vietinės reikšmės stotyje, o
praskriejantį pro šalį. Mums ir dar keliems vakariečiams nuobodžiaujant
ištuštėjusiame perone, tolumoje pasirodžiusi pora šviečiančių „akių“
nesukėlė ypatingo įtarimo, juolab kad nuo jų nesigirdėjo ir jokio
triukšmo. Atvykstantį traukinį jau buvau kone pamiršęs, kol šis
netikėtai ir žaibiškai neprašniokštė pro šalį, palikdamas tik raudoną
galinių žibintų uodegą, man net nespėjus pakelti fotoaparato prie akių.
Šalia mūsų drakonas buvo tik kelias sekundes – ir vėl nebeliko. Visi
vakariečiai liko stovėti be žado su atkarusiais žandikauliais...