Skrendant į Japoniją
turizmo tikslais verta pagalvoti, kokiu būdu bus keliaujama šalies
viduje.
Norint pamatyti daugiau, patogiausi greitieji traukiniai shinkansen
– vienas iš Japoniją garsinančių technikos stebuklų. Kita galimybė –
šalies viduje skraidyti. Skrendant į šalį su viena iš „Star“ arba
„oneWorld“ aljansams priklausančių
aviakompanijų, iš anksto galima
įsigyti atitinkamo aljanso nuolatinį bilietą, leidžiantį nusipirkti
nustatytą skaičių vietinių bilietų pigiau (po maždaug 300 Lt už
atkarpą).
Kadangi mes neplanavome pasiekti Hokaido šiaurėje ar 1500 km į
pietus nutolusios Okinavos, pasirinkome šinkansen
Šie keleiviniai traukiniai gali įsibėgėti iki 443 km/h, o versijos ant
magnetinės pagalvės – net iki 580 km/h. Tiesa, kasdienybėje vidutinis
jų greitis mažesnis, „tik“ 200-300 km/h. Pavyzdžiui, mūsų
kelionė
iš Tokijo į Kijotą (513 km) ne pačiu greičiausiu šinkansen traukiniu
„Hikari“ užtruko apie dvi valandas 20 minučių.
Nors
savus greituosius traukinius turi ir kitos išsivysčiusios šalys
(vokiečiai – ICE, prancūzai – TGV, belgai – „Thalys“, o Šanchajuje
sėkmingai kursuoja 431 km/h greitį išvystantis traukinys ant
magnetinės pagalvės), japonai pirmieji, dar 1963 m. pradėjo
jais naudotis plačiu mastu.
Jų
traukiniai išsiskiria visą šalį aprėpiančiu tinklu, saugumu ir
tikslumu. Nors Japonija įsikūrusi didelio seisminio aktyvumo zonoje, o
reljefas - toli gražu ne idealus geležinkeliams, per ketvertą šinkansen
eksploatavimo dešimtmečių neužfiksuota nė vienos rimtos avarijos;
vienintelė žūtis įvyko dėl nelaimingo atsitikimo su automatinėmis
traukinio durimis. Be to, vidutinis šinkansen nukrypimas nuo
tvarkaraščio – 6 sekundės. Asmeniškai įsitikinęs jų
kursavimo tikslumu, neturiu pagrindo abejoti tokiais duomenimis.
Greitųjų
traukinių bilietai nepigūs - „privalomoji“ kelionė iš Tokijo į
Kijotą ir atgal kainuotų 600-700 Lt (tikslias kainas ir tvarkaraščius
galima pasižiūrėti čia). Tai maždaug
prilygsta vietinių skrydžių kainoms.
Todėl ir šiuo atveju
daugiau pasivažinėti planuojantiems turistams apsimoka dar prieš
vykstant į Japoniją įsigyti Japonijos geležinkelių (Japan Rail, JR)
nuolatinį bilietą. Jis yra vardinis ir parduodamas tik užsienyje.
Septynias dienas galiojantis nuolatinis visai šaliai, visiems
traukiniams (išskyrus patį greičiausiąjį šinkansen - „Nozomi“ )
kainuoja apie 1000
Lt. Jei reikia pagalbos įsigyjant tokį nuolatinį – parašykite
mums.
Atvykus
į šalį, nuolatinį reikia „aktyvuoti“ artimiausiame JR bilietų centre -
tokiame žaliame kioske kaip šis Tokijo Šinagavos stotyje. Tą
padaryti verta
tik prieš pat pradedant intensyviai važinėti traukiniais, nes
nuolatinis galioja nustatytą kalendorinių dienų skaičių (7, 14) nuo
aktyvavimo dienos. Mes savo savaitės nuolatinį aktyvavome tik trečią
viešnagės šalyje dieną, apžiūrėję Tokiją ir vykdami į Fudzijamos
nacionalinį parką.
Šiame
kioske taip pat galima rezervuoti sėdimas vietas norimame reise.
Kiekvienam traukinyje keliuose vagonuose yra tik tokios vietos, kituose
- sėdi kur nori. Galbūt kai kuriuose reisuose nerezervavus būtų
problema rasti laisvą vietą, bet mums vienąkart per klaidą įsėdus ne į
tą traukinį ir taip pražiopsojus reisą, kuriame turėjome užsisakę
vietas, kitame reise vietų radome nesunkiai.
„JR
Pass“ patogus dar tuo, kad jis galioja ne tik „Japan Rail“ greitiesiems
ir vietiniams traukiniams visoje šalyje, bet ir JR
miesto transportui
(traukiniams ir net autobusams) ten, kur toks yra. Pavyzdžiui,
Tokijuje, kur kelionė metro kainuoja 3-10 Lt, su nuolatiniu šis tas
susitaupo. Be to, nuolatinio turėtojai
gali
nemokamai pasinaudoti
„Narita Express“ – patogiu traukiniu tarp Tokijo Naritos tarptautinio
oro uosto ir miesto centro. Tai nemenkas atstumas (59 km), o aerouosto
autobusas į vieną pusę kainuoja 3000 jenų (dabartiniu kursu - 78 Lt).
Tiesa,
mieste be vienkartinių bilietų dar galioja įkraunamų kortelių pavidalo
nuolatiniai „Suica“ ir „Pasmo“. Mus nuo tokių pirkimo išgelbėjo
vykusioje vietoje išsirinktas viešbutis ir truputis planavimo.
Viešbutis
Maždaug
trijų su puse žvaigždučių lygio viešbutį „Tokyo Prince“ užsisakėme
internetu, per Zuji.
Trys paros be pusryčių kainavo apie 830 Lt.
Ne paslaptis, kad pusryčiai viešbučiams – papildomas būdas numelžti
svečius, sekant paskutine aviakompanijų mada už kiekvieną „atskiriamą“
paslaugą, taigi ir maitinimą, imti papildomai. Aš ne prieš patogiai
prisikimšti pilvą prieš intensyvaus turistavimo dieną, bet tą patį
galima padaryti miesto maitinimo įstaigose pusantro–kelis kartus
pigiau. Ką ir pasirinkome.
Beje, dar apie pinigus.
Kita Vakarų
viešbučių noriai pasigauta mada – visur kambary ir tualete primėtyti
raštelių svečiui, priekaištaujančiu tonu raginančių tuos pačius
rankšluosčius panaudoti ir kitą dieną, aiškinančių, kodėl vietoj
įprastų individualių higienos priemonių pakuočių dabar jos bus
dozuojamos iš pigių bendrų indų kaip viešuosiuose tualetuose, ir t.t.
Be abejo, motyvas vienas ir labai kilnus – skalbimo metu eikvojami mūsų
planetos vandens ištekliai, vienkartinės pakuotės teršia aplinką ir
panašiai. Paties viešbučio interesas sutaupyti energijos,
darbuotojų laiko ir kitų išteklių kukliai nutylimas.
Todėl
maloniai nustebino „Tokyo Prince“ pasiūlymas už kiekvieną kambario
netvarkymo (taigi ir rankšluosčių nekeitimo, vonios priemonių
nepapildymo) parą materialiai atlyginti svečiui: po 1000 jenų kuponą,
kurį galite išnaudoti viešbučio restorane, pvz., daliniam pusryčių
(2200 jenų) apmokėjimui. Sutaupyti visada smagu, bet ne
mažiau džiugina sąžiningas požiūris.
Viešbutis ir šiaip
rekomenduotinas, pirmiausia dėl patogios vietos mieste.
Tiesiai už
lango – Eifelio bokštą itin primenantis „Tokyo Tower“, 330 m aukščio
bokštas, kuris naktį šviečia ryškiai gintarine spalva ir gali
būti
puikus orientyras pasiklydus. Be to, šalia viešbučio
- įdomi Zozodži
šventykla. Per 5-12 minučių kelio pėsčiomis
pasiekiamos
trys
skirtingų linijų metro ir traukinių stotys, viena iš kurių –
patogiausioje Tokiją žiedu juosiančioje JR Jamanote linijoje. Ji jungia
visus turistui įdomiausius sostinės rajonus. Toliau – trumpai apie
kiekvieną iš jų.