Hotel
Destination:
Check-in:
Check-out:
Guests:
Rating:
More search options

Keletas patarimų dėl bagažo

Internete apstu tinklapių, kuriuose rasite patarimų, ką būtina pasiimti į kelionę ir kaip kompaktiškai susidėti bagažą. Nepretenduodami į vienintelį informacijos šaltinį šia tema, pateikiame keletą minčių iš nuosavo patyrimo.

Bagažo konvejerisPatyrę keliautojai stengiasi keliauti „lengvai“, tai yra, išsiversti tik su vienu nedideliu bagažo vienetu, kurį leidžiama pasiimti į lėktuvo saloną. Tai patogu dėl įvairių sumetimų: nereikia „ganyti“ keleto daiktų, rizikuoti, kad užregistruotas bagažas vėluos ar apskritai pasimes, gaišti laiką jį atiduodant ir atsiimant, įkeliant į autobusą ir t.t., galima imti mažesnį (ir pigesnį) taksi, o ir poilsio negadina papildomo svorio tampymasis.

Aišku, tai ne visada įmanoma. Bet pabandyti sutilpti į vieną bagažo vienetą, kurio išmatavimai neviršytų 55 x 40 x 20 cm (t.y. daugelio aviakompanijų nustatyto maksimalaus dydžio rankiniam bagažui), verta.

Nesivežkite daiktų, dėl kurių panaudojimo nesate tikri, o tik spėjate, kad „gal pravers“. Geriau apsvarstykite, kokiomis konkrečiai aplinkybėmis jums šio daikto gali prireikti. Taip pat pabandykite įvertinti, ar šalyje, į kurią vykstate, tokį pat daiktą negalėtumėte nusipirkti pigiau. Tai ypač galioja egzotiškoms, žemo pragyvenimo lygio šalims (pvz., Pietryčių Azijoje), kur vasarinius rūbus, krepšius ir lagaminus, ir šiaip daugelį dalykų įsigysite dar pigiau nei Lietuvoje. Be to, šiltuose kraštuose daug rūbų paprastai nereikia, o bent porai dienų apsistojus vienoje vietoje nešvarius rūbus galima duoti išskalbti.

Kad nereikėtų mokėti už bagažo viršsvorį, sunkiausius daiktus susidėkite į rūbus, kuriais apsirengę skrisite. Geriausia bus, jei ir dėliodamiesi aprangą kelionei, tuos rūbus, kurie sunkiausi ir užima daugiausia vietos bagaže, vilkėsite, o ne vešitės supakavę. Keleivių nesveria! Išlipę iš lėktuvo galėsite vėl viską sudėti į savo vietas.

Jei vykstate keliese – pasiderinkite, ar nepasidalinsite tokiais daiktais kaip nešiojamasis kompiuteris, mobiliojo telefono įkrovėjas ar universalus maitinimo lizdo adapteris.

Galbūt kai kurių daiktų galima pasiimti ne pilną pakuotę, o tik jos dalį. Pvz., kremą, šampūną, dezodorantą rinktis ne naują, o besibaigiantį – grįždami galėsite apskritai išmesti. Kelioms dienoms ar savaitėms vežtis sunkų kvepalų butelį nėra prasmės. Geriau įsimeskite mėginukų, kuriuos dažnai dovanoja parfumerijos parduotuvėse, ar dar geriau – įsitaisykite tokį išradimą.

Jei viešbutyje nesunaudojote visų vonios priemonių pakuočių, likusias įsimeskite – puikiai tiks šioje ar kitoje kelionėje.

Bagažą tvarkingai supakuoti labai padeda specialūs pakavimo skirtukai. Iš jų paprastumo net sunku įvertinti, kaip šie permatomi kubeliai gali palengvinti daiktų suradimą, jei staiga ko nors prireikia iš lagamino, bagažas tikrinamas kontrolės punkte ir t.t., o taip pat išlaikyti rūbus nesuglamžytus. Jei dažnai keisite nakvynės vietą, šiuos kubelius tereiks iš lagamino perdėti į lentynas ar atvirkščiai, ir viskas, daiktai suruošti.

Kad apsidraustumėte nuo nuostolių, iš turimų keleto banko kortelių bent vieną laikykite atskirai nuo kitų – pvz., jei visas nešiojatės piniginėje, vieną paslėpkite kur nors kuprinėje ar lagamine. Taip sumažinsite žalą ir neliksite be cento, jei piniginę pamestumėte ar ją pavogtų. Ten pat pasidėkite ir paso (asmens tapatybės kortelės) fotokopiją. Greičiausiai neprireiks, bet vietos irgi neužims.

Tuo pačiu galima priminti, kad telefone įsirašytumėte draudimo bendrovės pagalbos centro numerį ir savo poliso numerį. Jei keliaujate ne Europoje – dar ir Lietuvos diplomatinės įstaigos kontaktus vietoje.

Beje, apie pačius lagaminus.

Kokį lagaminą rinktis?

Kokio tipo ar dydžio lagaminą besirinktumėte, pirmiausia žiūrėkite, kad jis būtų su ratukais. Tai galioja net „rankinio“ dydžio bagažui, nes ir jį geriau vežtis nei neštis. Dideliems lagaminams ratukai atitinkamai dar svarbesni.

Ratukų gali būti du arba keturi (vadinamieji spineriai). Skirtumas tik toks, kad pirmuoju atveju prieš vežant lagaminą dar reikia paversti važiavimo kryptimi, o kai ratai visuose kampuose – užtenka pastumti, ir jau rieda. Taip žymiai patogiau, ypač jei lagaminas – didelis ir sunkus. Neatsitiktinai būtent keturračiai lagaminai pastaruoju metu sparčiai išpopuliarėjo, nors ir kainuoja šiek tiek daugiau.

Net ir suprasdami keturračio bagažo privalumus, mes vis dar atsargiai žiūrime į jo patikimumą: kad visi ratukai galėtų laisvai

Bagažas gali būti visoks

Bagažas gali būti visoks

sukiotis visomis kryptimis, jie pritvirtinami lagamino korpuso išorėje, o tai daro juos pažeidžiamesnius smūgiams, mėtymui ir kitokiems kelionės išbandymams. Tokie garsūs gamintojai kaip „Rimowa“ nulaužtus savo lagaminų ratukus keičia nemokamai, tiesiog atsiųsdami paštu naujus, bet tai vargu ar pagelbės, jei kelionės viduryje sunkus lagaminas staiga taps nemobilus.

Todėl sau mes perkame dvirãtį bagažą.

Kokio dydžio lagaminą pirkti, kiekvienas gali nuspręsti tik pats. Tik priminsime, kad rankinis bagažas neturėtų būti didesnis nei minėti 55 x 40 x 20 cm (kai kurios oro bendrovės leidžia nežymiai didesnius išmatavimus, tačiau daugelis, įskaitant „Ryanair“ ir „Lufthansa“, nustato būtent tokius), o maksimalus leistinas vieno lagamino svoris pagal tarptautines taisykles – 32 kilogramai (nes bagažą kraunantys darbuotojai sunkesnių krovinių nekilnoja).

Dar reikia išsirinkti medžiagą, iš kurios pagamintas lagaminas jums tinkamiausias. Variantų trys: sintetinis audinys, plastikas, aliuminis – išvardinta svorio ir kainos didėjimo tvarka.

Pagal abu šiuos kriterijus sintetiniai lagaminai atrodo patraukliausiai. Svoris ypač svarbus ne tik dėl patogumo transportuoti: šiais visuotinio keleivių apmokestinimo laikais sunkus lagaminas privers atsisakyti dalies daiktų arba už juos primokėti.

Bet jei vadovausimės vien šiais kriterijais, plastikiniai ir metaliniai lagaminai apskritai nebūtų reikalingi. O juos perka ir mėgsta. Dėl ko? Pirmiausia – dėl dailios išvaizdos, kurią suteikia kietas, formą išlaikantis ir skoningai nudažytas korpusas (o aliuminio atveju – niekada iš mados neišeinanti metalo spalva ir faktūra). Kiti standžiojo lagamino privalumai – jis geriau apsaugo bagažo turinį nuo išorės poveikio, tokio kaip smūgiai ar suspaudimas, nesitepa.

Kita vertus, tokiame lagamine daiktus būtina gerai pritvirtinti, priešingu atveju jie mėtysis it kauliukai puodelyje ir kaži ar tiek pat nenukentės. Be to, net moderniausi plastiko lydiniai negarantuoja, kad korpusas nelūš – dažniausiai kur nors kampe, kuris negali įlinkti ir todėl sugeria visą smūgio jėgą. O smūgių pasitaikyti gali ir natūraliai, ir dėl žmonių veiksmų – visų pasaulio oro uostų krovikų darbo kultūros nesužiūrėsi. Kaip sakoma, „protiv loma net prijoma“.

Ir dar vienas argumentas prieš plastikinius lagaminus: daiktus, kurie bijo smūgių ar vagysčių, vistiek saugiausia pasiimti į rankinį bagažą, o rūbams ar higienos reikmenims užteks ir sintetinio audinio teikiamos apsaugos. Jei kiek ir susispaus – nieko baisaus. Bent mes vadovaujamės tokiu principu.

Tiesa, vis pagalvojame apie aliumininius lagaminus (pagalvoti yra ką, nes tokio bagažo kainos truputį kandžiojasi). Jie – konkrečiai vokiečių firmos „Rimowa“ gaminiai – ne tik tvirtesni už plastiką, neturi užtrauktukų (kuriuos piktadariai nesunkiai galėtų perrėžti peiliu), nepraleidžia vandens ir dulkių, bet ir puikiai atrodo net po daugelio kelionių: aliuminis neskyla, o tik apsibraižo, bet klasikinei išvaizdai tai tik prideda charakterio. (Tiesa, po ypatingų išbandymų gali nukentėti geometrija – bet tai atitaisoma atvirkštinio poveikio metodu.) Gal tai taps tuo retu šiais laikais atveju, kai daiktą įsigyji visam gyvenimui? Pamatysime – ir būtinai papasakosime jums.

O jeigu iš savo patirties turite ką pridurti prie šių pastebėjimų, lauksime komentarų.

Bookmark and Share

Pakomentuoti

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>